kr Sverige / SEK
kr Sverige / SEK
  • Belgien
  • Bulgarien
  • Danmark
  • Finland
  • Frankrike
  • Grekland
  • Irland
  • Italien
  • Kroatien
  • Luxemburg
  • Nederländerna
  • Norge
  • Polen
  • Portugal
  • Slovakien
  • Spanien
  • Storbritannien (UK)
  • Sverige
  • Tjeckien
  • Tyskland
  • Ungern
  • Österrike
kr Sverige / SEK
  • Belgien
  • Bulgarien
  • Danmark
  • Finland
  • Frankrike
  • Grekland
  • Irland
  • Italien
  • Kroatien
  • Luxemburg
  • Nederländerna
  • Norge
  • Polen
  • Portugal
  • Slovakien
  • Spanien
  • Storbritannien (UK)
  • Sverige
  • Tjeckien
  • Tyskland
  • Ungern
  • Österrike
Svenska
Svenska
Svenska
Varukorg (0)
kr
Super Synbiotics/Vanliga frågor

Vanliga frågor

Vår produkt
Beställningar och leverans
Betalningar
Kampanjer och rabatter
Reklamationer och returer

VÅR PRODUKT

Vad är Synbiotic?

Synbiotic är ett svenskt bakterie- och fibertillskott. Produkten består av de fyra patenterade bakteriestammarna L plantarum, L paracasei, pediococcus, och mesenteroides, samt fyra olika lösliga kostfibrer – inulin, pektin, resistent stärkelse, och betaglukan från havre.

Varför ska jag äta Synbiotic?

Visste du att du har 10 gånger fler bakterier i din tarm än vad du har celler i kroppen? I den bemärkelsen är du faktiskt mer bakterie än människa. En daglig dos av Synbiotic ger dig ett tillskott av goda bakterier samt cirka 4 gram kostfibrer. Fibrerna fungerar som mat till bakterierna för att hjälpa dem att överleva och kolonisera i tarmen.

Hur tar jag Synbiotic?

Det enklaste är att röra ned pulvret i ett glas vatten eller juice. Rör om ordentligt och drick omedelbart för att undvika att pulvret sjunker till botten eller att blandningen tjocknar. Undvik att hetta upp pulvret eftersom värmen tar död på bakterierna.

Hur mycket?

Produkten är förpackad i smidiga dospåsar. En påse är en dagsdos. Om tarmen känns väldigt ur balans går det bra att ta upp till tre dagsdoser  per dag. Är du inte van vid fibrer kan du sprida ut doserna över dagen, t.ex. ta en del av dosen på morgonen, en vid lunch och en på kvällen, samt se till att dricka mycket vatten.

Hur ofta?

Synbiotic är tänkt att tas dagligen och kan användas under hela livet.

Varför pulver?

Vi använder den optimala mängden fibrer som behövs för att kunna hjälpa bakterierna att etablera sig och växa i tarmen. Mängden fibrer i Synbiotic får inte plats i en tablett eller kapsel och vi har därför valt att ta fram en produkt i pulverform.

Varför ska jag röra om ordentligt?

För att pulvret inte ska sjunka till botten eller tjockna. Vårt fokus har varit att ta fram en produkt som är så effektiv som det bara går och vi har medvetet valt att inte göra avkall på produkten till förmån för användarvänligheten. Alternativet hade förstås varit att ta fram en tablett och minska andelen fibrer.

Vad är det för skillnad på den här produkten och andra produkter med mjölksyrabakterier?

Den här produkten innehåller både våra fyra patenterade bakteriestammar och fyra utvalda fibrer som hjälper mjölksyrabakterierna att nå grovtarmen. I grovtarmen fungerar fibrerna som mat till mjölksyrabakterierna och hjälper dem att föröka sig. Livsmedelsverket rekommenderar ett dagligt intag av 25-35 gram kostfibrer per dag för att tarmen ska fungera bra.

Kan gravida, ammande och barn äta Synbiotic?

Ja, det går jättebra. För barn rekommenderar vi att man börjar med en halv dos för att se hur barnet reagerar, och sedan trappa upp till full dos.

Innehåller produkten gluten eller mjölk?

Nej, Synbiotic är glutenfri och laktosfri.

Kan man få reaktioner i början?

Har du en kraftig obalans i tarmfloran kan du få reaktioner såsom gaser och obehagskänsla från magen. Dessa besvär upphör vanligtvis efter en tids användande. Får du besvär kan du prova att sänka dosen eller dela upp dagsdosen.



Till toppen av sidan


BESTÄLLNINGAR OCH LEVERANS

När kommer mitt paket?

Mottagen och bekräftad beställning levereras till dig så fort som möjligt. Vanligtvis sker detta inom 2-4 arbetsdagar. Vid hög belastning kan det dock dröja lite längre. Om ditt paket inte levererats inom 5 arbetsdagar ber vi dig kontakta kundtjänst.

Hur gör jag om jag vill ändra leveransadress på en order?

Du kan ändra leveransadress genom att mejla vår kundtjänst direkt efter att du fått din order bekräftad.

Vilka länder skickar ni till?

Vi skickar till Belgien, Bulgarien, Danmark, Finland, Frankrike, Grekland, Irland, Italien, Kroatien, Luxemburg, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Slovakien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjeckien, Tyskland, Ungern och Österrike.

Klarar sig bakterierna under leveransen om de inte är kylda?

Ja, Synbiotic klarar av att transporteras utan problem. För förvaring över längre tid rekommenderar vi dock kylskåp eller motsvarande.

Kan jag köpa Synbiotic i butik?

Synbiotic finns att köpa hos ett fåtal utvalda återförsäljare. För att ta reda på om det finns en återförsäljare i just ditt område – vänligen kontakta vår kundtjänst.



Till toppen av sidan


BETALNINGAR

Hur betalar jag?

På Super Synbiotics erbjuder vi betalningar via Paypal eller Klarna. Genom Klarna kan du välja att betala direkt, göra en banköverföring, betala med faktura eller med kort. Med Paypal kan du antingen betala med ditt Paypal-konto eller med kort.

Vilka kort kan jag betala med?

Du kan betala med Visa, Mastercard eller American Express.

Jag har inte fått någon faktura/Har ni tagit emot min faktura-betalning?

Vår fakturering sköts av vår faktureringspartner Klarna. För frågor gällande din faktura ber vi dig kontakta Klarnas kundtjänst på info@klarna.se eller 08-120 120 10.

Återbetalning

En återbetalning tar vanligtvis 2-5 arbetsdagar, men beroende på kreditkortsutfärdare kan det ibland ta upp till 30 dagar. Återbetalningen görs alltid till samma betalsätt som användes vid köpet.



Till toppen av sidan


KAMPANJER OCH RABATTER

Jag glömde ange min rabattkod vid mitt köp, kan ni lägga till den i efterhand?

Ja. Mejla oss ditt ordernummer och rabattkoden så registrerar vi rabatten manuellt.

Varför fungerar inte min rabattkod?

Dubbelkolla att rabattkoden är korrekt – stavning och eventuella mellanslag är exempel på vanliga misstag. Om problemet kvarstår, kontakta vår kundtjänst.



Till toppen av sidan


REKLAMATIONER OCH RETURER

Jag har fått hem varorna men ångrar mitt köp, hur gör jag en retur?

Klistra den medföljande retursedeln på paketet och lämna till närmaste postombud. Porto står du för själv.

Hur får jag en retursedel?

Retursedeln medföljer i paketet. Om du har tappat bort retursedeln så returnerar du paketet till Super Synbiotics AB, c/o Inpac Pharma, Åldersmansgatan 2, 22764 Lund.

OBS! I paketet lägger du en lapp där du skriver namn, kontaktuppgifter, ordernummer samt anledning till returen. Detta gör att vi kan identifiera att det är just din order som returnerats. Så fort vi tagit emot din retur så gör vi en återbetalning och pengarna är tillbaka hos dig inom några dagar.

Kostar det något att göra en retur?

Du betalar själv för returen. Returkostnaden brukar ligga mellan 50-150 kronor beroende på paketets storlek.

Har ni mottagit min retur?

Så fort vi tagit emot din retur så mejlar vi en bekräftelse till dig och gör en återbetalning. Pengarna kommer tillbaka via det betalsätt du använde vid din beställning.

Jag vill reklamera min vara, hur gör jag?

För reklamationer ber vi dig kontakta vår kundtjänst.



Till toppen av sidan

Nyheter och tips för din tarmflora